تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - تعریف تجارت الكترونیك
دوشنبه 16 شهریور 1394  07:40 ب.ظ



      از تجارت الكترونیكی، تعاریف متعددی شده است كه اغلب آنها مبتنی بر تجارب گذشته در استفاده از تجارت الكترونی+كی بوده است.

انجمن اینترنت امریكا: تجارت الكترونیكی را به عنوان یك رسانه جدید كه روابط را در دنیای كسب و كار تغییر می دهد، كسب و كار و مصرف كننده را به هم لینك می كند و كسب و كار جدید می سازد، تعریف كرده است.

توربان: تجارت الكترونیكی یك مفهوم در حال رشد است كه فرآیندخرید، فروش یا مبادله محصولات، خدمات واطلاعات را از طریق شبكه های كامپیوتری، از جمله اینترنت، توصیف می­كند.

انجمن © دانشگاهی كسب و كار AACSB تجارت الكترونیكی را هر نوع تعامل كاملی كه در سطح شبكه كامپیوتری اتفاق بیفتد، كه شامل انتقال مالكیت و یا استفاده درست از خدمات و سرویسها است ، تعریف كرده است.

ویژگیها و فواید تجارت الكترونیكی :

      هر فناوری پیشرفته باعث ایجاد تهدید ها و فرصت های جدیدی برای سازمانها می شود. تغییر در فناوری، موجب تغییر در قانونمندی های بازرگانی شركتها و متحول ساختن سیستمهای سازمانی و اجتماعی می گردد. تجارت الكترونیك در سه پارامتر سرعت، دقت و هزینه فعالیتها می تواند تاثیر بگذارد.

 
تكنولوژی اطلاعات می تواند پنج مزیت عمده ایجاد كند: ارزان تر ( تولید خروجی ها ی مشابه با هزینه كمتر )، بیشتر ( تولید خروجی های بیشتر و با هزینه مشابه )، سریع تر ( تولید خروجی های مشابه با همان هزینه در زمان كمتر )، بهتر ( تولید خروجی های مشابه با همان هزینه و همان زمان ولی با استانداردهای كیفیتی بالا )، و برای اولین بار ( تولید خروجی های جدید )

حجم تجارت الكترونیك و سرعت گسترش آن:

     رشد سریع و روزافزون تجارت الكترونیكی در كشورهای پیشرفته و مزیتهای رقابتی حاصل از آن و نقش مهم آن در ایجاد اشتغال و رشد تولید در كشورها نشان دهنده آن است كه آن كشورها در سیاستهای جاری و بازرگانی خود تجدید نظر اساسی به عمل آوردند.

    پیش بینی می شود ارزش تجارت الكترونیكی از 354 میلیارد دلار در سال 2001 بالغ بر 100 تریلیون دلار در سال 2005 برسد. همچنین بر اساس آمار منتشره تجارت الكترونیكی آمریكا در سال 2002 بالغ بر 6/1 هزار میلیارد دلار بوده است كه پیشبینی می شود در سال 2006 به 1/7 هزار میلیارد دلار برسد. تجارت الكترونیكی مالزی در سال 2002 معادل 7/13 میلیارد دلار بوده كه پیش بینی می شود در سال 2006 به بیش از 158 میلیارد دلار برسد.بدیهی است كه رسیدن به چنین حجم های دلاری در تجارت الكترونیكی بر اساس برنامه ریزی و استفاده از فرصتهای تجارت امكان پذیر خواهد بود
شركتهایی مانند Yahoo و  Ebayو Amazon   و دیگران در مدت كوتاهی توانسته اند ارزش بسیاری را كسب كنند. آمار نشان می دهند كه طی 5 سال آخر قرن گذشته ارزش برخی از این شركتها بیش از 200 برابر شده است


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی – ۵..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی4..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی3..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیک2..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سئوالات دوره آموزش مدیر کسب و کار الکترونیکی1..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات مرکز ارم دوره مدیر کسب و کار الکترونیک..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

تعریف تجارت الكترونیك..........دوشنبه 16 شهریور 1394

تعریف كار آفرینی..........دوشنبه 16 شهریور 1394

شش استراتژی همسوسازی کسب و کار و فناوری اطلاعات..........دوشنبه 16 شهریور 1394

BluePromote Services..........جمعه 6 شهریور 1394

Critical Things Great Leaders Do Differently..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

مساله بیكاری..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

نقش تجارت الكترونیك بر كارآفرینی..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چگونه می توانیم اعتماد را درون تیم تزریق کنیم؟..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چند اشتباه رایج در مکالمات فروش..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

همه پستها