تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - نمونه سئوالات دوره آموزش مدیر کسب و کار الکترونیکی1

آموزش حرفه ای کسب و کار الکترونیکی|ایمیل مارکتینگ|سئو|مدیر کسب و کار الکترونیکی

نمونه سئوالات دوره آموزش مدیر کسب و کار الکترونیکی1

نویسنده :مسعود معاونی
تاریخ:چهارشنبه 18 شهریور 1394-03:42 ب.ظ


به نام خدا
نمونه سئوالات دوره آموزش مدیر کسب و کار الکترونیکی1

۱-مدیر کسب وکارالکترونیکی به چه کسی می گویند؟
الف)کسی که به تجارت الکترونیک میپردازد
ب)کسی که می خواهد درآمد کسب کند
ج)کسی است که بتواند با اجرای یک برنامه کسب وکارالکترونیکی به انجام فعالیت های بازاریابی الکترونیکی جهت کسب درآمد بپردازد
د)کسی که با بازاریابی الکترونیکی به تجارت میپردازد
۲- تعریف دقیق  کسب وکارکدام مورداست؟
الف)انجام فعالیت هایی برای بدست آوردن سود
ب)کسب وکار یعنی خرید وفروش کالاها ,تولیدکالا یاعرضه خدمات به منظور بدست اوردن سود
ج)راه اندازی یک bussiness
د)کسب وکار یعنی ایجاد یک پروسه برای فروش کالا
۳-کدامیک ازاصول چهارگانه کسب وکار نیست؟
الف)دانستن نام محصول های مختلف
ب)دانستن نام شرکت های مختلف
ج)دانستن مهارت های لازم
د)دانستن اکثرزبان ها
۴-تعریف تجارت الکترونیک ازدیدگاه اتحادیه اروپا کدام مورد است؟
الف)هرشکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی به صورت الکترونیکی تعامل کنند
ب)هرنوع مبادله اطلاعات مربوط باامورتجاری ازطریق ابزارالکترونیکی حتی تلفن و فاکس
ج)انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده ازشبکه های ارتباطی کامپیوتری بویژه اینترنت است
د)کاربرد تکنولوژی اطلاعات درتجارت
۵-مبادله الکترونیکی داده ها به عنوان ستون فقرات
الف)تجارت الکترونیک عمل می کند
ب)کسب وکارعمل میکند
ج)کسب درامد عمل میکند
د)تبادل اطلاعات عمل میکند
۶-سال ۱۹۷۴-۱۹۵۵ چه عصری است؟
الف)عصرپردازش الکترونیکی داده ها
ب)عصرسیستم های اطلاعاتی مدیریت
ج)عصراینترنت
د)عصر فناوری اطلاعات
۷-بیشترین سهم از مبادلات الکترونیکی در جهان دراختیارکدام کشوراست؟
الف)ایران
ب)آمریکا
ج)کره
د)استرالیا
۸-کدامیک از شش شاخص بسترهای تجارت الکترونیک درایران نیست؟
الف)اتصال وزیرساخت فناوری
ب)محیط تجاری
ج)پذیرش مشتری و بنگاه ها
د)محیط تفریحی
۹-استفاده از تجارت الکترونیک درزمینه اقتصادی وبازرگانی برچه چیزی می تواند موثرباشد؟
الف)تبادل اطلاعات
ب)رونق اقتصادی کشور
ج)فرهنگ اقتصادی
د)کسب وکار الکترونیکی
۱۰-کدامیک از مشخصات یک واحد کسب وکار جدیدنیست؟
الف)یک واحد مجازی است
ب)یک واحد یادگیرنده است
ج)یک واحد خلاق ونوآوراست
د)یک واحد با توانمندی کار از راه نزدیک است
۱۱-منظور از تجارت الکترونیک ناخالص چیست؟
الف)محصول، ارسال ، پرداخت و انتقال به خریدار تماما دیجیتالی صورت گیرد
ب) حداقل یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی باشد
ج)حداقل یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی نباشد
د) همه‌ی وجه‌های بالا غیر دیجیتال باشد
۱۲- دغدغه تجار دراین دو مورد درتجارت الکترونیکی جدی است:
الف)سیستم گمرک وبیمهonline
ب)سوددهی وبیمه
ج)بیمه و رقابت بین شرکا
د)رقابت بین شرکا وسوددهی
۱۳- بدون……امکان انجام معامله دریک سیستم تجارت الکترونیکی کاردشوارمی شود.
الف)هوش تجاری
ب)کارت اعتباری
ج)شرایط کاری مناسب
د)ریسک
۱۴-ابزاری است که احراز هویت طرفین معامله را تعیین می نماید وبرای انجام یک معامله رسمی بین المللی ضروری می باشد:
الف)کارت اعتباری
ب)امضای دیجیتال
ج)الف وب
د)هیچکدام
۱۵-جذب مشتری به ترتیب شامل چه مراحلی می‌شود؟
الف) اولین اثرگذاری – انتخاب محصول – پرداخت و انجام سفارش – اکتساب
ب) اکتساب – اولین اثرگذاری – انتخاب محصول – پرداخت و انجام سفارش
ج) بازاریابی مناسب – اولین اثرگذاری -  اکتساب- پرداخت
د) قیمت رقابتی – بازاریابی مناسب اکتساب – اولین اثرگذاری
۱۶- کدامیک از موارد زیر جزء مواد لازم برای تجارت الکترونیک نیست؟
الف)بانکداری الکترونیکی
ب)حمایت از بخش خصوصی
ج)آموزش و تحصیل
د)کارت اعتباری
۱۷-در کدامیک از سایتهای زیر اسکریپت‌های پست الکترونیک قرار دارد؟
الف)Alexa.com
ب) elance.com
ج)Hitwas.com
د) Netatings.com
۱۸-عوامل اساسی موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟
الف) انتخاب کاری که بلدید- انتخاب کسب و کار مورد علاقه – آگاهی ، دانش و مهارت لازم – تلاش و پشتکار
ب) زود عمل کردن – بازاریابی مناسب – آگاهی ، دانش و مهارت لازم – انتخاب کسب و کار مورد علاقه
ج)انتخاب کاری که بلدید- انتخاب کسب و کار مورد علاقه – ساعت کاری زیاد – راه اندازی سریع
د)آگاهی ، دانش و مهارت لازم – انتخاب کسب و کار مورد علاقه – انتخاب سیستم بانک معتبر – سرمایه گذاری زیاد
۱۹-  فرایند ایمیل مارکتینگ به ترتیب کدام گزینه می باشد؟ (از چپ به راست)
الفDeffine – Test – Send – Measure – Report(      
ب  Test – Send – Measure – Report (
ج Send – Measure – Report(
د Deffine – Test – Send – Measure – Email(
۲۰-  ذخیره اطلاعات مفید زیر در کدامیک از مراحل فرایند ایمیل مارکتینگ موثر خواهد بود؟
اطلاعات تماس – معرف – وضعیت مشتری – اطلاعات دموگرافیک – اطلاعات شخصی – اطلاعات ارتباطی – تاریخچه خرید
الف) تست پیام ها                            
 ب) تعیین هدف
ج) ساختن پایگاه داده مشتریان
 د) طرح ریزی محتویات
۲۱- کدامیک از دلایل زیر اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک را نشان نمی دهد؟
الف) وجود وب سایت اعتبار شما را افزایش می دهد
ب) وب سایت یک ابزار قوی فروش است
ج) باعث افزایش سوددهی می شود
د) باعث افزایش ارزش تبلیغات شما می شود
۲۲- زمینه فعالیت شرکت ebay ……… و ………. و………… می باشد.
الف) حراج اینترنتی و تجارت الکترونیک و بالا بردن سود
ب) حراج اینترنتی و تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی
ج) کسب وکار الکترونیکی و بالا بردن سود و حراج اینترنتی
د) تجارت الکترونیک و کسب کار الکترونیک و فروش اینترنتی
۲۳- ………. راه نجات اشتغال در ایران است.
الف) کسب و کار الکترونیکی
ب) تجارت الکترونیکی
ج) کار آفرینی دیجیتالی
د) حراج اینترنتی
۲۴- تعریف تجارت کدامست ؟
الف) مبادله پول با کالا و خدمات می باشد و هرگونه داد وستد وخرید وفروش را در بر می گیرد
ب) پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها
ج) تحویل کالا, خدمات , اطلاعات یا پرداختها از طریق شبکه های کامپیوتری یا هر وسیله الکترونیکی دیگر
د) استفاده از تکنولوژی جهت خودکار نمودن خرید وفروش محصولات
۲۵-مهمترین دلیلی که مشتریان از لیست ایمیل انصراف می دهند چیست؟
الف)  تعداد ایمیل های دریافتی بسیار زیاد است
ب)  محتوای ایمیل، تکراری و خسته کننده است
ج) محتوا مناسب با نیاز مشتری نیست
د) دریافت مقادیر زیاد ایمیل و نیاز به حذف برخی
۲۶- کدامیک از اصول CRM نیست؟
الف) هدف گزاری برای تک تک مشتریان
ب) جذب و حفظ وفاداری مشتری از طریق ارتباط شخصی
ج) انتخاب مشتری بر اساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری
د) انتخاب مشتری بر اساس میزان خریدش
۲۷- کدامیک زیر مجموعه بازاریابی الکترونیکی است؟
الف) کسب وکار الکترونیکی
ب) تجارت الکترونیکی
ج) بازاریابی اینترنتی
د) بازاریابی محتوایی
۲۸- تمام اعضای این دسته تاجر یا سازمان های تجاری هستند:
الف) B2B
ب) B2C
ج) C2C
د) C2B
۲۹- منابع موجود در شرکت در بحث ERP کدامند؟
الف) انسانی- مالی     
 ب) تجهیزات – مواد اولیه
 ج) موارد الف و ب  
  د) علم کارمندان – تجهیزات
۳۰- مدل تجارت الکترونیکی A2C بین کدامیک از موارد زیر است؟
الف) بین مشتری و دولت        
 ب) بین دولت و تجارت
ج) بین شرکت های گسترده چند ملیتی و مشتری       
 د) بین شرکت های گسترده چند ملیتی و تجارت
۳۱- فرمول کسب وکار الکترونیک کدامست؟
الف) EB=EC+CRM+SCM+ERP+BI
ب) EC=CRM+SCM+EB+BI
ج) EB=EC+CRM+ERP+BI
د) EC=ERP+BI+CRM+SCM
۳۲- EBAY بزرگترین نمونه اولیه مدل …….می باشد.
الف) B2B
ب) B2C
ج) C2C
د)C2B
۳۳- کدامیک جز عوامل اساسی موفقیت درکسب و کارهای اینترنتی نمی باشد؟
الف) انتخاب کاری که آن را بلدید
ب) انتخاب کسب وکار مورد علاقه
ج) تلاش وپشتکار
د) انتخاب کار پر سود
۳۴- هر چه حجم ایمیل ارسالی ………. باشد ، میزان باز شدن آنها ………… است.
الف)   کمتر – کمتر            
 ب)   بیشتر – بیشتر
 ج)  بیشتر – کمتر          
 د) هیچکدام
۳۵- کدامیک از دلایل اصلی شکست کسب وکارهای اینترنتی می باشد؟
الف) نداشتن مهارت کافی
ب) نداشتن پول
ج) نداشتن اعتماد به نفس
د) نداشتن شریک کاری خوب
۳۶- کدام شبکه اجتماعی برای ایجاد ارتباط بین متخصصین ، تجار ، کارآفرینان و شناساندن شرکت و ارتباط بین همکاران کاربرد دارد؟
الف)facebook
ب) linkedin
ج)  twitter
د) pinterest
۳۷-کدامیک از شبکه های اجتماعی زیر در زمینه عکس کاربرد دارد و برای مبادله باید از hashtags استفاده کرد ؟
الف) اینستاگرام
  ب) توییتر          
  ج) فیس بوک         
   د) لینکداین
۳۸-در سایت اینستاگرام بیشتر کاربران چند سال هستند و کدام جنسیت بیشتر است؟
الف) بیش از ۳۵ سال – خانم ها         
 ب)  بین ۳۵ تا ۴۵ سال-آقایان
ج) زیر ۳۵ سال – خانم ها      
 د)  کمتر از ۲۰سال – خانم ها
۳۹- بزرگترین سایت بارگذاری فیلم کدام است؟
الف) youtube ت.
ب)facbook
ج) linkedin
د) instagram
۴۰-بازاریابان جهت فروش بیشتر در کدام سایت فعالیت می کنند و بازدهی آنان چقدر است؟
الف  facebook – ۸۱% (                 
 ب twitter – ۶۷% (
  linked in – ۱۸%ج)  
                     blogging – ۴۸%د)
۴۱- …… یک فعالیت همراه با کاتالوگ است که تعداد زیادی از تولیدکنندگان را به خریداران زیاد وخرده وصل می کند.
الف) کسب وکار الکترونیک   ب) تجارت الکترونیک             ج) توزیع کننده               د) سیستم سفارش و فروش
۴۲- e-tailer یک خرده فروش ……. است که به تنهایی در اینترنت فعالیت می کند.
الف) مستقل                ب) مجازی                   ج) آنلاین                     د) مجازی-سنتی
۴۳- کدامیک جز ویژگی های سایت های آگهی اینترنتی مناسب نیست؟
الف) دسته بندی مناسب اگهی ها                                      ب) ساختار URL ها
ج) پشتیبانی                                                                     د) جستجوگر گوگل
۴۴- مهمترین اصل در بازاریابی از طریق پست الکترونیک آنست که ارسال کننده پیام های بازرگانی بایستی…………
الف) قبلا مخاطب را ببیند                                                   ب) قبلا از مخاطب اجازه بگیرد
ج) از قبل با افکار او آشنا شود                                            د) علایق او را بداند
۴۵- ۲۳/۸% از ایمیل های ارسالی طی …….. پس از دریافت باز می شوند.
الف) ۲۴ساعت                    ب) یک ساعت              ج) ۲-۴ ساعت                  د) ۵-۱۵ ساعت
۴۶- پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان …….. است.
الف) لینکدین                       ب) فیسبوک                   ج) اینستاگرام                      د) توییتر
۴۷- ………. یک شبکه اجتماعی بر پایه انتشار تصاویر می باشد.
الف) پینترست                       ب) اینستاگرام             ج) google+                      د)   لینک دین
۴۸- آنچه که شما در سایتتان مینویسید و برای سئو و بهینه سازی آنها به صورت دستی دسترسی دارید ……….. نامیده می شود.
الف) title tag                    ب)on-page seo
ج) off-page seo               د) domain
۴۹-در نوع بازاریابی همکاری در فروش ، در کدام نوع حتی اگر روی آگهی کلیک نکند پرداخت انجام می شود؟
الف)  پرداخت به ازای هر فروش         ب) پرداخت به ازای هر ثبت نام
ج)  پرداخت به ازای هر ویزیتور           د)  پرداخت به ازای نمایش آگهی
۵۰-چند درصد از جستجوهای موبایل هدف محلی دارند؟
الف) ۳۰%         ب) ۵۰%        ج) ۷۰%            د) ۴۵%

 
۱)   خرده فروشی الکترونیکی جزء کدام مدل تجاری می باشد؟
الف) B2C             ب) B2B                 ج)C2B              د) B2E
۲)   فروش زیر به کدام نوع از خرده فروشی الکترونیکی تعلق دارد:
” نوعی فروش اینترنتی است که در آن مراکز خرید با خدمات به اشتراک گذاشته شده است”
الف) Mail-order retailers that go online                               ب) Pure-play e-tailers
ج) بازاریابی مستقیم تولید کنندگان                                              د)Retailing in Online Malls
   ۳) کدام حرف از مدل AIDA در خرده فروش الکترونیکی نشان دهنده ی ایجاد میل و اشتیاق در مشتری است؟
الف)A  در ابتدا کلمه        ب) I                 ج) D                 د) A در انتهای کلمه
۴)   مدل ۴C که در بازاریابی خرده فروشی الکترونیکی استفاده می شود مناسب ترین روش جهت تاثیرروانی و  انگیزشی جزء کدام C   قرار می گیرد؟
الف)  Convenient         ب)    Communication         ج)       Cost         د) Customer
۵)  موردی که در  خرده فروشی اینترنتی نباید انجام داد؟
الف) توانایی حفظ روابط قوی با مشتری                          ب) پر کردن تمام فضاهای سایت
ج) عضویت در سایت                                                د) رقابت قیمت



نوع مطلب : اخبار 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo