تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی4
چهارشنبه 18 شهریور 1394  03:55 ب.ظ




۱ – کسب وکار عبارت است از:

الف)خرید و فروش کالا به منظور به دست اوردن سود                              ب)مبادلات تجاری  در قالب الکترونیکی

ج)انتقال و تبادل داده در راستای تحقق                                                            د)مبادله الکترونیکی داده به عنوان یک ابزار

۲- مدیری که به دانایی فکرواندیشه و نواوری و خلاقیت ببردازد:

الف)مدیر جهان اول                                                                                  ب)مدیر جهان دوم

ج)مدیر جهان سوم                                                                                     د)مدیر جهان چهارم

۳- دربعد اقتصادی………………….به عنوان یکی از قسمت های مهم فن اوری اطلاعات است.

الف) تکنولوژی اطلاعت                                                                 ب)تجارت الکترونیک

ج)بازاریابی اینترنتی                                                                      د)مبادله داده

۴- کدام گزینه از مهارت های کسب و کار است؟

الف)مهارت های سیاسی                                                                 ب)مهارت های اجتماعی

ج)مهارت های  بازاریابی ومالی واقتصادی وزبان خارجی                                  د)دانستن نام محصول

۵- بیشترین سهم از مبادلات الکترونیکی در جهان در اختیار:

الف) اروپا                                                                                   ب)امریکا

ج)اسیا                                                                                        د)ایتالیا

۶- تکنولوژی اطلاعات به عنوان لبه پیشرو تکنولوژی های جدید در پارامترهای ……………………میتواند تاثیرگذار باشد.

الف)سرعت ودقت                                                                                     ب)توجه وهزینه

ج)دقت وهزینه                                                                              د)سرعت , دقت و هزینه

۷- کدام موارد جزء  مزیت هایی تکنولوژی اطلاعات  نمیباشد؟

الف)تولید خروجی با هزینه کمتر در کمترین زمان                                             ب)تولید خروجی بیشتر با همان هزینه

ج)ایجاد مشاغل جدید                                                                      د) تولید خروجی بیشتر با هزینه بیشتر

۸- ………………………..یک نیاز اساسی در تجارت الکترونیکی است.

الف)سیستم گمرک                                                                                     ب)بانکداری الکترونیکی

ج)بیمه آنلاین                                                                               د)امضا دیجیتال

۹- کدام یک از موارد جز نیازهای تجارت الکترونیک میباشد ؟

الف)سیستم گمرک                                                                                    ب)بانکداری الکترونیکی

ج)کارتهای اعتباری                                                                       د)بیمه آنلاین

۱۰- کدام یک از موارد جز مزایای مربوط به سازمان میباشد؟

الف) حضور در همه جا                                                                 ب) مدلهای کسب و کار جدید

ج) محصولات و خدمات بیشتر                                                         د)محصولات و خدمات  سفارشی

۱۱-مفهوم اینترنت و نوع درسترسی به ان کدام یک از موارد زیر است؟

الف)فقط کارمندان مجاز-خصوصی و محدود                                        ب)هرفردبا دسترسی شبکه ای و تلفنی-نامحدود

ج)گروه های مجازاز شرکتهای همکار-محدود                                      د)گروه های مجازاز شرکتهای-نامحدود

۱۲-مفهوم اینترانت و نوع درسترسی به ان کدام یک از موارد زیر است؟

الف)گروه های مجازاز شرکتهای همکار-محدود                                               ب)گروه های مجازاز شرکتهای-نامحدود

ج)فقط کارمندان مجاز-خصوصی و محدود                                         د)هرفردبا دسترسی شبکه ای و تلفنی-نامحدود

۱۳-مفهوم اکسترانت و نوع درسترسی به ان کدام یک از موارد زیر است؟

الف)گروه های مجازاز شرکتهای همکار-خصوصی ومحدود                   ب)هرفردبا دسترسی شبکه ای و تلفنی-نامحدود

ج) گروه های مجازاز شرکتهای همکار-نامحدود                                               د)فقط کارمندان مجاز-خصوصی و محدود

۱۴) از پرکاربردترین مدل های تجارت الکترونیک:

الف)b2b,b2c                                                                             ب)b2G,c2G

ج)  A2A,A2G                                                                            د)C2A,G2G

۱۵- مفهوم مدل C2C چیست؟

الف)بنگاه به بنگاه                                                                                     ب)مصرف کننده به بنگاه

ج)بنگاه به مصرف کننده                                                                 د)مصرف کننده به مصرف کننده

۱۶- بطور کلی ………به تمامی فرایند های تکنولوژیکی که سازمان ازاندبه منظورشناسایی ,انتخاب,به دست اوردن,وحفظ ارائه خدمات بهترمورد استفاه قرارمی دهند,اطلاق میشود.

الف)CRM                                                                                  ب)SCM

ج)ERP                                                                                      د)B2C

۱۷- از طریق سیستم ………تمامی زیربخشهای مرتبط با تجارت ازقبیل بازرگانی,تولید,فروش,بازاریابی,توزیع و حسابداری به صورت یکپارچه باهم ارتباط خواهند داشت.

الف)CRM                                                                                  ب)SCM

ج)ERP                                                                                                 د)B2C

۱۸- کدام گزینه از دلایل از دست دادن مشتریان در بازاریابی الکترونیکی  نمیباشد؟

الف)مخاطب اشتباه                                                                        ب) پیمایش سایت نامناسب

ج)قیمت غیرقابتی                                                              د)نشانه(لوگو)

۱۹- کدام گزینه مربوط به جمله (معمولا مبلغ ثابتی یا حق کمیسیونی رابازای هرمعامله ای جور میکنند,دریافت میکنند) میباشد؟

الف) مدل تبلیغات                                                              ب)مدل واسطه گری

ج)مدل تولید کننده                                                              د)مدل عضویتی

۲۰- …………معمولا یک مدل جستجو است که شامل محتواها وخدمات متغییر باشد,وامکان متنوع سازی سایت را فراهم میکند.

الف)مدل تولید کننده                                                           ب)مدل عضویتی

ج)پورتال                                                                        د)عامل جستجو

۲۱- کدام گزینه از عوامل اساسی موفقیت در کسب وکارهای اینترنتی نمی باشد؟

الف) سرمایه گذاری مالی اندک                                             ب)انتخاب کاری که ان را بلدید

ج)انتخاب کسب وکار مورد علاقه                                          د) دانستن دانش مهارت لازم

۲۲-……………..ثالث مکانیزم پرداخت وجه را برای خریدار و فروشنده فراهم میکند.

الف) واسطه حراجی                                                          ب)واسطه پرداخت

ج) توزیع کننده                                                                 د)سیستم جمع اوری تقاضا

۲۳-……………. یک فعالیت همراه با کاتالوگ است که تعداد زیادی از تولیدکنندگان را به خریداران زیاد وخرده وصل میکند.

الف)واسطه حراجی                                                          ب)سیستم جمع اوری تقاضا

ج)توزیع کننده                                                                 د)واسطه پرداخت

۲۴- ……………..فروش تبلیغات متناسب با کاربر براساس کلمات کلیدی توسط کاربر وارد میشوند.

الف)ثبت نام اعضا                                                                         ب)پورتال

ج)تبلبغات زمینه ای                                                           د)تبلیغات مبتنی برکلمه جستجو

۲۵)

شبکه ای که تبلیغات بنری را به اعضای شبکه خود تغذیه میکندوتبلیغ کننده راوادار میسازد تا برنامه های بازاریابی بزرگی رابه اجرا دربیاورند.به کدام گزینه مربوط میشود؟

الف) شبکه های تبلیغاتی                                                      ب)واسطه گری اطلاعات

ج)سیستم جمع اوری تقاضا                                                             د)خدمات سنجش مخاطبان

۲۶- عمده فروشان و خرده فروشان کالاها و خدمات.فروش ممکن است با قیمتهای مشخص یا مزایده(حراج)انجام شود.به کدام گزینه مربوط میشود؟

الف)فراواسطه گری                                                           ب)فروشنده مجازی

ج)مدل خرید وفروش(تجارت)                                              د)فروشنده کاتالوگی

۲۷- کدام گزینه مربوط به تبادل بنر نمیباشد؟

الف)پرداخت بازای کلیک                                                    ب)دادوستد بین شبکه ای ازسایتهای مرتبط

ج)برنامه های تقسیم درامد                                                   د)حق امتیاز

۲۸- یک مدل با پشتیبانی کاربرکه برنامه های رادیویی وتلوزیونی بدون سود را در اینترنت پخش میکند.به کدام گزینه مربوط میشود؟

الف) رسانه عمومی                                                           ب) محتوای باز

ج)فراواسطه گری                                                                        د)فروشنده مجازی

۲۹- این ابزار موجب وفاداری مشتریان و موجب تقویت نام تجاری میشود,ضمن اینکه در جذب ونگهداری مشتریان ابزاری کارامد است.به کدام گزینه مربوط میشود؟

الف)تبیلغات از طریق پست الکترونیکی                                              ب)تبلیغات بنری

ج)رسانه عمومی                                                              د)تبلیغات pop up

۳۰- خبرنامه های اینترنتی وگروه های گفتگو از انواع کدام نوع تبلیغات میباشند؟

الف)تبلیغات بنری                                                                         ب)تبلیغات pop up

ج)تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیکی                                                 د)تبلیغات اویزان

۳۱- کدام گزینه از اهداف ایمیل مارکتینگ نمیباشد؟

الف)افزایش درامد حاصل از فروش                                       ب)وفاداری مشتری

ج)افزایش فروش آنلاین                                                       د)بازاریابی درونی

۳۲- کدام گزینه جزء رسانه های اجتماعی میباشد؟

الف)جستجوهای اجتماعی                                                    ب)جوامع نقدوبررسی

ج)شبکه های تخصصی                                                      د)همه موارد

۳۳-…………..شبکه ای رای ایجاد ارتباط بین متخصصین,تجار,کارافرینان ومدیران  شرکتها ایجاد شده ومحلی برای معرفی برند شرکتها وایجاد ارتباط بین همکاران میباشد.

الف) یوتیوب                                                                    ب) لینکداین

ج) پینترست                                                                     د) فیسبوک

۳۴- در شبکه لینکداین کدام نوع تجارت صورت میگیرد؟

الف) B2C                                                                       ب)B2C,B2B

ج)B2B                                                                                      د)C2C

۳۵- بیشترین کانال های ارتباطی بازاریابان جهت فروش درکدام شبکه بیشتر است؟

الف) لینکداین                                                                   ب)  فیسبوک

ج) توییتر                                                                                    د) پینترست

۳۶- اگربه دنبال بالابردن تعداد دنبال کنندگانتان یا لایک بیشتری میخواهید از ………………. برروی عکس هایتان استفاده کنید.

الف) INSTA TAG                                                                        ب)INESTA FALLOW

ج)  INESTA MESSAGE                                                  د) INESTA SIZE

۳۷- کدام گزینه جزء نکات مهم در انتخاب یک نام دامین مناسب نمیباشد؟

الف) نام شرکت                                                                ب) اهمیت نام دامین

ج) رقیب متخصص                                                           د) ثبت سایر پسوندها

۳۸- انتخاب رنگ ………. در سایتها باعث ایجاد اعتماد وامنیت میکند وبیشترتوسط بانکها,سرویسهای امنیتی وتجاری مورد استفاده قرار میگیرد.

الف) سبز                                                                        ب) آبی

ج) قرمز                                                                                     د) بنفش

۳۹- انچه که شما در سایت مینویسید و برای بهینه سازی انها به صورت دستی دسترسی دارید…………………… نامیده میشود.

الف) SEO                                                                       ب) SEO OFF PAGE

ج) SEO ON PAGE                                                            د) هیچکدام    

۴۰- چه دلیلی باعث ترک سایت توسط کاربران می شود؟

الف) تبلیغات متعدد                                                                         ب) نبود صفحه ی اصلی

ج) تبلیغات بنری                                                               د) مناسب نبودن رنگ سایت

۴۱- از صفحات مهم و ضروری دریک سایت کدام گزینه صحیح  میباشد؟

الف) صفحه تماس                                                                         ب) صفحه اصلی

ج) صفحه  درباره ی ما                                                      د) صفحه تماس  و صفحه  درباره ی ما

۴۲- ………………… با تبدیل شبکه اینترنتی مشتریان و مشترکان به ماشین عظیمی که خبررا دهان به دهان پخش میکنند وشرکت را در معرض دید همه قرار میدهد.

الف) بازاریابی مجازی                                                       ب) بازاریابی ویروسی

ج) بازاریابی اینترنتی                                                         د) ایمیل مارکتینگ

۴۳- مراحل فرایند تجارت الکترونیک به ترتیب کدام گزینه است؟

الف) بررسی,مذاکره,قرارداد,پرداخت,تحویل,خدمات                   ب) پرداخت,تحویل,خدمات ,بررسی,مذاکره,قرارداد

ج)تحویل,خدمات ,بررسی,مذاکره,قرارداد,پرداخت                   د) بررسی,مذاکره,قرارداد ,تحویل,خدمات,پرداخت

۴۴- متداول ترین روش پرداخت اینترنتی برای تجارت الکترونیکی B2B …………. می باشد.

الف) پول الکترونیکی                                                         ب) کارتهای هوشمند

ج) کارتهای اعتباری                                                          د) کارتهای بدهی

۴۵- …………………… عبارت است از رسیدن به اهداف بازاریابی از طریق استفاده از فن اوری ارتباطات  الکترونیکی.

الف) ایمیل مارکتینگ                                                         ب) بازاریابی ویروسی

ج) بازاریابی مجازی                                                         د) بازاریابی الکترونیکی

۴۶- کدام گزینه مربوط به  بازاریابی سنتی  میباشد؟

الف) براساس خصوصیات جمعیت شناختی                             ب) براساس خصوصیات رفتاری

ج) کششی                                                                       د) سفارشی

۴۷- کدام گزینه مربوط به بازاریابی مبتنی برفن اوری نمی باشد؟

الف) براساس خصوصیات رفتاری                                        ب) براساس درخواست مشتری

ج) سفارشی                                                                     د) به وسیله شرکت

۴۸- ……….. اساسا مشتری گرا وتمرکزاصلی ان بر مشتریان و مصرف کنندگان است.

الف) بازاریابی الکترونیکی                                                              ب) تجارت الکترونیکی

ج) کسب و کار الکترونیکی                                                             د) ایمیل مارکتینگ

۴۹- …………. برفعالیتهای زنجیره تامین یا تدارکات تاکید میشود.

الف) بازاریابی الکترونیکی                                                              ب) کسب و کار الکترونیکی

ج) تجارت الکترونیکی                                                       د) ایمیل مارکتینگ

۵۰- کدام گزینه مربوط به الزامات یک سیستم پرداخت الکترونیکی نمیباشد؟

الف) محرمانه بودن                                                           ب) ناشناس ماندن

ج) قابل انکاربودن                                                            د) غیرقابل ردگیری

 

 


ادامه مطلب



نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی – ۵..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی4..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی3..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیک2..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سئوالات دوره آموزش مدیر کسب و کار الکترونیکی1..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات مرکز ارم دوره مدیر کسب و کار الکترونیک..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

تعریف تجارت الكترونیك..........دوشنبه 16 شهریور 1394

تعریف كار آفرینی..........دوشنبه 16 شهریور 1394

شش استراتژی همسوسازی کسب و کار و فناوری اطلاعات..........دوشنبه 16 شهریور 1394

BluePromote Services..........جمعه 6 شهریور 1394

Critical Things Great Leaders Do Differently..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

مساله بیكاری..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

نقش تجارت الكترونیك بر كارآفرینی..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چگونه می توانیم اعتماد را درون تیم تزریق کنیم؟..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چند اشتباه رایج در مکالمات فروش..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

همه پستها