تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - ابزارهای مهم و اجرایی حفظ مشتری در بانكداری الكترونیكی

آموزش حرفه ای کسب و کار الکترونیکی|ایمیل مارکتینگ|سئو|مدیر کسب و کار الکترونیکی

ابزارهای مهم و اجرایی حفظ مشتری در بانكداری الكترونیكی

نویسنده :مسعود معاونی
تاریخ:یکشنبه 4 مرداد 1394-08:26 ب.ظ


 

1-وب سایت:یک وب سایت این امکان را فراهم مى‌سازد تا نیازهاى مصرف‌کننده پیگیرى شود ، بنابراین صاحب کسب و کار مى‌تواند بر طبق آن تولیدات خود را عرضه کند. یک وب سایت بطور اتوماتیک سفارشات را پیگیرى مى‌کند ، براى تشخیص آنکه چه اقلامى از نظر فروش بهتر هستند و چه چیز مورد نیاز است و بیشتر سفارش داده مى‌شود مى‌توان به وب سایت مراجعه کرد. از طریق کسب و کار اینترنتى مى‌توانید همه چیز را در خصوص کسب و کار به محض ورود به بازار و مغازه بیاموزید. وب سایت این امکان را براى تاجران فراهم مى‌سازد تا در مورد شرکت خود به مشتریان توضیح دهند و معیارهاى خود را بیان کنند. بعنوان مثال شرکتى که به فروش ظروف آشپزخانه مى‌پردازد مى‌تواند در کنار آن دستورات آشپزى رایگان ارائه دهد ، یا شرکتى که در حیطه نرم افزار فعالیت دارد مى‌تواند کاربردهاى آزمایشى رایگانى عرضه کند.با مطالعه تاریخچه و رزومه یک شرکت ، مشترى احساس مى‌کند که با صاحب آن شرکت در ارتباط است. اختصاصى کردن یک شرکت حس وفادارى را در مصرف‌کننده ایجاد مى‌کند. وب سایت در حقیقت فروش آسان است زیرا از طریق آن تاجران مى‌توانند به راحتى تولیدات خود را به مصرف‌کننده عرضه کنند.

دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک

همه مردم در مورد اهمیت وب سایت براى تجارت خود آگاه هستند. شش دلیل که در اینجا عنوان مى کنم در واقع از دلایل ابتدائى اهمیت وب سایت شما است.

دلیل اول – وجود وب سایت، اعتبار شما را افزیش مى دهد.وب سایت تائیر قوى بر اعتماد مشترى هاى بالقوه دارد. یک طراحى حرفه اى، متن مناسب با توشتار خوب، اطلاعات مفید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما مى شود. به مردم مى فهماند که شما داراى دانش و به روز هستید. اگر شما در طراحى یک سایت با کیفیت و داراى اطلاعات مفید هزینه کنید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

دلیل دوم – وب سایت باعث مى شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
تا آوریل سال 2002 میلادى، فقط در آمریکا، 166 میلیون نفر از مردم روى خط بوده اند. برخى از آنها در جستجوى محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن یک سایت وب، شما شرکت خود را براى دنیایى از فرصتها براى دسترسى مردمى که غیر از سایت شما راهى دیگر براى رسیدن به شما ندارند آماده مى کنید. با کلیک ساده موس، هر کسى مى تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسى داشته باشد.

دلیل سوم – وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم مى کند. براى بسیارى از تجارتها، یک منبع حیاتى براى یافتن مشتریان جدید، ارجاع سایرین است. داشتن وب سایت این امکان را فراهم مى کند که مردم به راحتى سایت شما را به دیگران ارجاع دهند. آدرس وب سایت راحت تر از شماره تلفن به خاطر مى ماند به علاوه دادن راه هاى مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقرارى تماس را بیشتر مى کند.

دلیل چهارم – وب سایت یک ابزار قوى فروش است.فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتى یک راه بسیار عالى براى افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمى و سهل الوصول که هزینه آن خیلى کمتر از یک فروشگاه آجرى است دارید ضمن اینکه مردم بیشترى امکان دسترسى به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما، امکان وادار شدن مردم به کلیک روى دکمه خرید را افزایش مى دهد. هرچند که شما از طریق اینترنت نتوانید فروش انجام دهید، وب سایت شما یک سرمایه مهم است. وب سایت شما یک شروع براى متقاعد کردن بازدید کنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را براى خرید تحریک مى کنید سپس از آنها دعوت میکند که با شما تماس بگیرند.

دلیل پنجم – وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات شما مى شود.

اضافه کردن آدرس وب سایت در تبلیغات، کارت تجارى و امضاء شرکت، یک راه خوب براى جلب مشترى به شرکت شما است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک مى کند که هر زمان که در مورد شما مى شنوند و یا تبلیغات شما را مى بینند، به پیام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سایت شما راحت تر از نوشتن نامه یا رفتن به مغازه یا حتى تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتى دریافت مى کنند و نیازى نیست براى آقاى فروشنده براى کمک صبر کنند. همچنین بازدید از وب سایت خیلى راحت است چون هیچ مغذوریتى وجود ندارد و بازدید کنندگان تحت فشار نیستند.

دلیل ششم – وب سایت به شما کمک مى کند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید.

مردم زیادى وجود دارند که به آنچه شما ارائه مى کنید علاقمند هستند ولى ممکن است هم اکنون براى خرید آمادگى نداشته باشند. شما باید با آنها در ارتباط باشید تا زمانى که آنها براى خرید آمادگى یافنتد، با خبر شوید. وب سایت یک روش عالى براى تسهیل این فرایند است. شما مى توانید از طریق وب سایت خود آدرس تماس مشتریان بالقوه را جمع آورى کنید. سپس مى توانید به تناوب، نامه یا خبرنامه برایشان ارسال کنید. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک مى کند.

 

2-پست الكترونیك

پست الکترونیک، بازدید کنندگان را به مشتریان وفادار دائمی تبدیل می کند.برخلاف نامه های معمولی، در این شیوه هیچ هزینه‌ای صرف تولیدات، مواد خام یا پست نمی‌شود. به عبارت دیگر با بازاریابی الکترونیکی شما می‌توانید به سادگی روابط جدیدی را بر اساس ارزش های مشتریان خود پایه‌گذاری کنید و مطمئن باشید که این روابط، حامی و مکمل نام شرکت و عامل متمایز کننده‌ی شما از شرکت‌های رقیب خواهد بود.

روش‌های ارتباطی شما می‌تواند شامل خبرنامه، تبلیغات اختصاصی محصولات و خدمات، اطلاعیة فروش، معرفی خدمات جدید، دعوت‌نامه به مناسبت مراسم مختلف، کارت‌های تبریک و بسیار بیشتراز اینها باشد.

به مشتریان خود آموزش دهید

اطلاعات و آموزش مشتریان شما را به عوامل با ارزشی تبدیل می‌کند، به این معنا که با ایجاد امکان تصمیم‌گیری آگاهانه برای مشتری، احتمال تمایل او به خرید افزایش پیدا می‌کند. چرا آنها را مجبور می‌کنیم که برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود به جای دیگری مراجعه کنند؟ شما می‌توانید ضمن فراهم کردن داده‌های ضروری و سوق دادن افراد به وب‌ سایت خود برای استفاده از جزییات بیش‌تر یا خرید، آرام آرام افراد را به فرایند فروش هدایت کنید.

یک خبرنامه الکترونیکی علاوه بر آنکه برای اهداف بلندمدت حفظ مشتری مفید است، می تواند در فروش های لحظه ای با دعوت به خرید مشتری، به اهداف کوتاه مدت شما نیز کمک کند.

در بیشتر موارد، یک مشتری آموزش دیده، تولیدات و خدمات را به بهترین نحو استفاده می‌‌کند. حال حدس بزنید که با ظهور یک محصول جدید، چه کسی اولین خرید را انجام خواهد داد؟

پرورش دادن روابط درازمدت و بادوام

فرستادن نامه الکترونیکی، راهی آسان و کم‌هزینه برای برقراری روابط سریع و دوام با مشتری است. مزایای این روش دور از تصور شما است. در واقع شما با ارایه‌ی اطلاعات و آموزش به مشتری این ذهنیت را در او ایجاد می‌کنید که فقط شما هستید که می‌توانید به درستی نیازهای او را برآورده کنید. و حتی از این هم مهم‌تر این‌که ممکن است آنها شما را به عنوان یک صاحب‌ نظر و خبره در این کار به شمار بیاورند. با این کار ضمن ایجاد اعتماد، درهای روابط دوجانبه با مشتری گشود شده، آنها مسایل و مشکلات خود را با شما در میان می‌گذارند.

با اطلاعاتی که از مشتریان خود به دست می‌آورید، به تامین نیازهای جاری آنها قادر می‌شوید، پیشنهادهای فروش اختصاصی خود را تنظیم کرده، رقبای خود را پشت سر می‌گذارید. در این فرایند به برخی فرصتهای پنهان در حیطه‌ی فروش که تاکنون به آن نپرداخته بودید نیز واقف می‌شوید.

 

3-SMS:

 تلفن های همراه که ابتدا وسیله ساده ای برای برقراری ارتباطات میان فردی از طریق گفت و شنود صوتی بودند با ابداع سیستم هایی نظیر SMS و WAP انقلابی را در ارائه خدمات اطلاع رسانی و حتی امور بانکی بوجود آوردند.

از عمر استفاده از تلفنهای همراه برای انجام کارهای بانکی بیش از هشت سال نمی گذرد اما در همین مدت کوتاه پیشرفتهای مهمی در این زمینه رخ داده که نوید دهنده گسترش بسیار روزافزونتر این رشته جدید از بانکداری الکترونیک است.

آنچه در این میان جالب توجه است پیشتازی اروپا، آسیاو منطقه خاورمیانه در برابر آمریکا و اقیانوسیه می باشد. به گونه ای که شماری از بانکهای منطقه از جمله در هند و کویت بخش بزرگی از خدمات خود را بر این سرویس متمرکز کرده اند.

 

مزایای SMS و معایب WAP

با توجه به راحتی کار و جا افتادن فرهنگ SMS  در بین  مردم، خدمت جدید بانکها در قالب سرویس پیام کوتاه SMS با استقبال بیشتری نسبت به سرویس WAp مواجه  شده است. اکنون انتخاب اول بانکها در اروپا در ارایه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه تاکید بر SMS است. چرا که برای استفاده از خدمت "بانکداری از طریق سرویس پیام کوتاه تلفن همراه" کافی است سرویس SMS  کاربر فعال باشد و برخلاف سیستم وپ WAP مشتری نیازی به شماره گیری، اتصال به اینترنت، فعال کردن دیتا و استفاده از نوع گوشی بخصوص و از همه سخت تر تنظیم آن ندارد. پس مزیت مهم SMS Bank که نباید آن را فراموش کرد: "امکان استفاده از هرنوع تلفن همراه" بوده و فقط لازم است که مشتری امکان ارسال SMS  داشته باشد. ......

 

 نحوه کار در محیط SMS BANKING

"بانکداری از طریق پیام کوتاه" یا SMS BANKING این قابلیت را دارد که به محض دریافت پیام کوتاه از طریق تلفن همراه مشتری، خدمات بانکی مورد انتظار او را انجام دهد.

خدمات بانکی که براساس سرویس پیام کوتاه تلفن همراه ارائه می شود شامل: دریافت و مشاهده موجودی، انواع حسابهای ارزی و ریالی در هر لحظه و به درخواست مشتری، پرداخت قبض خدمات شهری، انتقال وجه و همچنین دریافت نرخ روزانه ارز ،انواع صورتحسابها اطلاع رسانی شرایط جدید و...می باشد.

 

 پیام های یکطرفه و دوطرفه

روش کار SMS BANK  در این سرویس به صورت یکطرفه و دوطرفه می باشد. "پیام کوتاه یک طرفه" بدین معناست که با فعال کردن این سرویس از طریق سایت بانک مربوطه قادر خواهید بود به محض هر واریز یا برداشتی كه اصطلاحا به آن تراکنش (Transaction) می گویند- از وضعیت حسابتان بر روی گوشی تلفن همراه مطلع شوید.

اما در نوع "پیام کوتاه دو طرفه" به درخواست شما و از طریق ارسال SMS، اطلاعات مورد نیاز برای شما ارسال می شود.

برای استفاده از خدمات بانکی از طریق پیام کوتاه لازم است پس از درج کد مخصوص ، پیامتان را به شماره تلفنی که بانک در اختیار شما می گذارد. لحظاتی بعد از ارسال پیام، یک پیام کوتاه برای شما فرستاده می شود که حاوی اطلاعات مورد نظرتان می باشد. 

 

4-تلفنبانك:

یكی از سامانه های مهم اطلاع رسانی می باشد كه بصورت لحظه ای و بدون وقفه(Online Realtime) در تمامی ساعات شبانه روز اطلاعات لازم را درخصوص خدمات الكترونیكی مشتریان ارائه می نماید:

از مهمترین این خدمات می توان به شرح ذیل نام برد:

الف – ارائه خدمات تلفنی و فاكس

ب-اعلام موجودی مشتریان

ج-اعلام سه گردش آخر حساب

د-امكان تغییر رمز حساب توسط مشتریان

ه- دریافت صورتحساب توسط فاكس از  30گردش آخر حساب .

 

 






داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo