تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - فرصتهای بازاریابی الکترونیک

آموزش حرفه ای کسب و کار الکترونیکی|ایمیل مارکتینگ|سئو|مدیر کسب و کار الکترونیکی

فرصتهای بازاریابی الکترونیک

نویسنده :مسعود معاونی
تاریخ:چهارشنبه 7 مرداد 1394-02:25 ب.ظ


در سطح بین الملل بازاریابی بین الملل جدا از اینکه یک گزینه باشد تبدیل به یک الزام استراتژیک شده است. کسب و کارهایی که تنها به بازار خانگی یا Domestic Market خود قناعت می کنند در رقابت با مجموعه هایی که قصد دارند در بازارهای بین المللی به عنوان اولین ها مطرح شوند و از مزایای اولین بودن بهره ببرند کاملا عقب خواهند افتاد. با توجه به اینکه به عنوان مثال آمریکا 4% جمعیت جهانی را به خود اختصاص داده است کاملا واضح است که چقدر فرصت می تواند برای یک شرکت آمریکایی در سطح جهانی وجود داشته باشد.

اما رشد اینترنت سبب افزایش شدید رقابت شده و درهایی را به سمت بازارهای جهانی گشوده است و شرکت ها با حضور خود در اینترنت و توسعه حضور خود در وب توانسته اند خود را فراتر یا در سطوح مساوی با رقبایشان قرار دهند. مسلما مجموعه دلایل بسیاری وجود دارد که چرا داشتن یک مجموعه مجازی در وب روز به روز تبدیل به ابزار مهم تر و ارزشمندتری برای دست یابی به بازارهای جهانی می شود.

- رشد تجارت الکترونیک
- جمعیت اینترنتی: میزان دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف جهان رو به افزایش است.
- تقاضای محصول و خدمات: در حقیقت مردم در مناطق مختلف دنیا می تواند از طریق وب محصولات و خدماتی را که به نحوی در کشورهای خود نمی توانند عرضه کنند، مشاهده و اطلاعات لازم را کسب کنند.
- پرداخت آنلاین: یکی از موانعی که قبلا مانع رشد تجارت الکترونیک خصوصا در اروپا شده بود بحث تنوع ارزها و نداشتن ارز یکپارچه بود. ارایه Euro در بازار توانست ارزهای محلی را به کنار کشیده و مرزها را در اتحادیه اروپا کنار بزند. با مقایسه بهتر قیمت ها، افزایش رقابت و بهبود معاملات برای خریداران آنلاین، یورو انجام فعالیت های تجاری را در بازارهای آنلاین اروپا سهولت بخشید و شرایط بهتری را برای حضور سایر شرکت های غیراروپایی هم فراهم کرد.
- بازاریابی و تبلیغات: بازاریابی آنلاین روش مشهوری برای جذب مخاطبان بین المللی است. مثلا ایمیل یکی از موفق ترین ابزارها و کانال های بازاریابی در اروپاست به این معنی که شرکت هایی که علاقمند به فروش در بازارهای اروپا هستند باید از این رسانه مشهور و مزایای آن استفاده کنند.
- افزایش فروش و کاهش هزینه ها: داشتن یک وب سایت همانند خیابانی است که از طریق آن امکان دسترسی به مخاطبان زیادی فراهم شده است بدون اینکه پول زیادی صرف شود. ضمن اینکه هزینه های کاغذ را که در بازاریابی مستقیم و تبلیغات مجلات و روزنامه ها وجود دارد را کاهش خواهد داد. البته توجه داشته باشید که قبل از ورود به بازارهای جهانی باید اطمینان پیدا کنید که مجموعه شما آمادگی رویارویی با چالشهای بین المللی مثل قوانین خارجی و شکاف فرهنگی و تفاوت های زبانی و تکمیل و ارسال سفارشات و پشتیبانی فروش را دارد. مثلا در ارتباط با اینکه یک زبان چطور به وسیله افراد در بازار هدف شما مورد استفاده واقع می شود اهمیت دارد.

در زمینه قوانین منطقه ای نیز مثلا قوانین مرتبط با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی یک محصول که جهت حمایت از مصرف کننده، سلامت و امنیت محصول ارائه شده است، یا قوانین محلی مرتبط با بسه بندی، وارانتی محصول و حتی قوانین تبلیغاتی نیز متفاوت است مثلا در آلمان استفاده از تبلیغات رقابتی و استفاده از کلماتی چون best و better بسیار دشوار است و حتی تبلیغات پزشکی نیز نیازمند تایید قبلی از جانب موسسات سلامتی و بهداشت Health Ministries است. در زمینه سفارشات فروش نیز باید به یافتن توزیع کنندگان بالقوه و توجه کافی به مذاکرات در قراردادها و مدیریت توزیع، توجه کافی داشت. در بازاریابی آنلاین در سطح بین المللی این نکات مطرح است: آیا مردم به انگلیسی سخن می گویند؟، چه اشکالی از تبلیغات آنلاین را مردم آنجا ترجیح می دهند؟، میزان نفوذ اینترنت در آن منطقه چقدر است؟ چه کسانی اقدام به خرید آنلاین می کنند؟، بررسی مباحث رقابتی، تقاضای محصول، موقعیت محصول و قیمت گذاری و گزینه های پرداخت خارجی چطور است؟





نوع مطلب : تجارت الکترونیک 
دنبالک ها: کسب و کار الکترونیک 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo