تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - روش های برای خرید تبلیغات آنلاین

آموزش حرفه ای کسب و کار الکترونیکی|ایمیل مارکتینگ|سئو|مدیر کسب و کار الکترونیکی

روش های برای خرید تبلیغات آنلاین

نویسنده :مسعود معاونی
تاریخ:چهارشنبه 7 مرداد 1394-03:37 ب.ظ

- CPM - Cost Per Thousand یا CPI - Cost Per Impression

در اینجا تبلیغ کنندگان برای انتشار پیام هایشان به یک گروه از مخاطبان خاص، ازاین روش پرداخت استفاده می کنند. هزینه های CPM اغلب بر اساس هر هزار مورد، قیمت گذاری می شود. M یکی از حروف رومی به معنی هزار است. CPI هم به معنی هزینه هر هزار بار نمایش است و این روش معمولا زمانی برای قیمت گذاری استفاده می شود که آگاهی از برند هدف اصلی شماست.

2- CPV - Cost Per Visitor

در این جا تبلیغ کنندگان به ازای جذب و هدایت هر مورد از ویزیتورهای هدف به وب سایت های خود هزینه پرداخت می کنند.

3- CPC - Cost Per Click

تبلیغ کنندگان هر زمانی که یک کاربر بر روی لیستی که آنها در آن لیست قرار دارند کلیک کند و به وب سایت آنها هدایت می شود، هزینه پرداخت می کنند. این سیستم اجازه می دهد که متخصصان تبلیغات جستجوها را تصحیح کرده و اطلاعاتی را درباره بازارهایشان کسب کنند. تحت این سیستم قیمت گذاری بر اساس کلیک ها، تبلیغ کنندگان هزینه هایی را برای لیست شدن در یک سری کلمات خاص هدفمندانه برای هدایت مستقیم ترافیک به وب سایتشان پرداخت می کنند و تنها زمانی پرداخت می کنند که کسی روی لینک آنها که مستقیما به سایتشان ارتباط دارد کلیک کنند.

4- CPA - Cost Per Action

این روش تبلیغات بر اساس عملکرد است و در حوزه بازاریابی مشارکتی، یک روش معمولی در تجارت است. در این روش پرداخت، انتشار دهنده تبلیغات یا publisher کل ریسک تبلیغات را به عهده می گیرد و تبلیغ کننده تنها برای آن بخشی از کاربران که یک تراکنش را تکمیل کنند هزینه پرداخت می کنند مثل پر کردن فرم عضویت یا خرید. این بهترین شکل نرخ پرداخت تبلیغات بنر است و بدترین حالت در نرخ شارژ شدن است.

5- CPL- Cost Per Lead

همانند CPA است و بر اساس تکمیل یک فرم توسط کاربر، ثبت نام برای یک حوزه یا برخی عملکردهایی است که بازرگان احساس می کند منجربه خرید خواهد شد.

6- CPC - Cost Per Conversion

هزینه جذب یک مشتری را تشریح می کند که عموما از تقسیم هزینه کل یک فعالیت بر تعداد conversion بدست می آِید. تعریف conversion بسته به شرایط متفاوت است و گاهی یک فروش، یک تقاضا یا یک خرید conversion گفته می شود.(http://www.wikipedia.com/)

روش های تبلیغ آنلاین

تبلیغات اینترنتی از یک تکامل تدریجی اما پایدار از ابتدای دهه 1990 برخوردار بوده است. یکی از کتب اولیه ای که در این زمینه نوشته شده توسط Stranglove در سال 1994 بوده که چندین شکل و فرمت تبلیغات مثل میلینگ لیست الکترونیکی، گروههای خبری usenet، فایلهای signature، خبرنامه های الکترونیکی رایگان، نمونه های نرم افزاری، بروشورهای الکترونیک و web store front ها را شامل می شد. در سال 2003 هم IAB درآمد حاصل از 9 فرمت تبلیغات اینترنتی رابشرح ذیل اندازه گیری کرد (شكل زیر).

همانطور که می بینید تبلیغات بنر به آرامی از 56% در سال 98 به 21% درسال 2003 کاهش پیدا کرده است. اسپانسر از 33% در سال 98 به 8% در سال 2003 رسیده است اما بیشترین تغییر مثبت برای Keyword Search بوده که از 1% در سال 2002 به 35% در سال 2003 رسیده است.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo