تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - بازاریابی پست الکترونیک، اولین روش بازاریابی الکترونیک

آموزش حرفه ای کسب و کار الکترونیکی|ایمیل مارکتینگ|سئو|مدیر کسب و کار الکترونیکی

بازاریابی پست الکترونیک، اولین روش بازاریابی الکترونیک

نویسنده :مسعود معاونی
تاریخ:جمعه 9 مرداد 1394-09:11 ب.ظ

بازاریابی پست الکترونیک یکی از اشکال بازاریابی مستقیم است که از پست الکترونیک بعنوان ابزاری برای ارسال پیام های تجاری به یک مخاطب استفاده می شود. در حالت گسترده تر، هر ایمیل که به یک مشتری بالقوه و فعلی ارسال می شود می تواند بعنوان بازاریابی پست الکترونیکی مطرح شود. این اصطلاح بیشتر در ارتباط با موارد ذیل بکار می رود:

1- ارسال ایمیل با هدف بهبود ارتباطات یک تاجر با مشتریان فعلی و قدیمی خود و همچنین تشویق وفاداری مشتریان و تکرار فعالیت های تجاری

2- ارسال ایمیل با هدف جذب مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان قدیمی به خرید فوری یک کالا یا خدمت

بازاریابی پست الکترونیک در حال حاضر به عنوان یک رسانه برای کسب و کارها اهمیت یافته است و کمک می کند تا مشتریان را در جریان پیشنهادات و اطلاعات و ترفیعات خود قرار دهیم. در انگلستان پست الکترونیک یک متد قابل قبول برای ارائه اطلاعات است و تعجب آور نیست اگر می بینیم که بیشتر شرکتها سعی دارند خود را به قطار پست الکترونیک برسانند و درگیر رقابت بسیاری شده اند و روز به روز تضمین این مسئله مشکل تر می شود که آیا ایمیل های شما به دست افراد مورد نظرتان رسیده است یا خیر.

در انگلیس ژانویه سال 2002 تعداد ایمیل هایی که توسط انگلیسی ها دریافت و ارسال شد متجاوز از 300 میلیون نامه بوده است، موفقیت پیشگامان استفاده از این روش سبب شد که سایر شرکتها نیز در این زمینه تشویق شوند.

حتی تلاشهای هدفمندانه ای که روی لیستهای (opt-in) یا آدرسهایی که ویزیتورها ومشتریان در اختیار ما قرار می دهند، انجام می شود پاسخ های دو رقمی را بدنبال خواهد داشت که البته هزینه کمتر ی نسبت به بازاریابی مستقیم آفلاین خواهد داشت.



ادامه در ادامه مطلب
.
.
.

مزایای بازاریابی پست الکترونیک

- پست الکترونیک ارزان است، ایمیل نسبت به سایر گزینه های تبلیغاتی مثل تبلیغات بنر، تبلیغات چاپی و بازاریابی از راه دور از نظر هزینه هر تماس ارزان تر است. 35% شرکتهای عضو انجمن Interactive Marketing در گزارشات خود اعلام کرده اند که هزینه ارسال هر پیام بازاریابی در B2C کم تراز یک سنت است.

- ایمیل سیکل پاسخگویی را تسریع می کند.

- نتایج حاصل از استفاده از این روش قابل اندازه گیری است. موفقیت این فعالیت ها با استفاده از نرم افزارهایی که برای ثبت و ضبط پاسخ ها یا فروش ناشی از فعالیتهای بازاریابی پست الکترونیک، طراحی می شوند اندازه گیری می گردد. گزارشات راجع به تعداد ایمیل هایی که بوسیله گیرندگان باز می شود و تعداد دفعاتی که لینک شما در ایمیل کلیک می شود، توانایی کمیت بخشیدن به این اطلاعات در حالیکه فعالیت های بازاریابی ادامه دارد کمک می کند که بازاریاب هر چه سریعتر استراتژی های خود را برای تقویت نرخ پاسخگویی انطباق دهد.

- حوزه دسترسی پست الکترونیک وسیع است. ایمیل یکی از وجوه اینترنت است که به گسترده ترین شکل استفاده می شود و جزیی از فعالیت های روتین و روزانه افراد است. یک ابزار ارتباطی با تعداد استثنایی مخاطبان است که به دریافت کنندگان خود اجازه می دهد که سریعا به پیام ها واکنش نشان دهند.

- ایمیل در سایت شما ترافیک ایجاد کرده و سبب افزایش تعداد عضویت ها در سایت می گردد. پست الکترونیک یکی از بهترین راه هایی است که ویزیتورها را نسبت به سایت شما جذب می کند. لینک، می تواند در درون ایمیل شما جای گیرد و شما را مستقیما به سایت هدایت کند و این تجربه به افزایش ترافیک سایت شما منجر خواهد شد و میزان ثبت نام را در سایت شما افزایش می دهد و به دنبال آن قادر خواهید بود که مشتریان خود را با محتویات هدفمند و شخصی شده ساپرت کند.

- ایمیل آگاهی ازبرند را افزایش می دهد و منجر به برقراری ارتباط با مشتری می شود. منظور پیام هایی است که بطور مکرر ارسال شده و همراه با آرم شرکت و اطلاعات محصول و موضوع است و سبب برقراری تعامل با مشتریان شده و تداوم آن را نیز در پی دارد.

- ایمیل بسیار قابل پیاده سازی است. هنگامی که لیست ایمیل ها با پایگاه داده مشتریان و در کنار آن استفاده می شود، حتی فعالیت هایی که حجم بالایی دارند هم قابل بهینه سازی هستند و این پیام ها حاوی اطلاعات خاص مشتریان می باشد. پیوستگی لیست ایمیل ها با پایگاه داده امکان گزینش گروه های مشتریان را جهت دریافت پیام هایی که تنها مناسب یک بخش از پایگاه داده باشد فراهم کند مثلا zipcode و جنسیت می تواند به آسانی گزینش و برای ارسال پیام هدفگذاری شود.

- پست الکترونیک در زمان ما صرفه جویی می کند. استفاده از ایمیل بنا به گزارش شرکتهای عضو AIM ،شصت درصد در هزینه های زمانی صرفه جویی ایجاد می کند.

- استفاده از ایمیل آسان بوده و نیازمند منابع محدود و سرمایه گذاری اندکی در پرسنل، سخت افزار و نرم افزار است.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo