تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - روش های اندازه گیری اثربخشی بازاریابی پست الکترونیک:

آموزش حرفه ای کسب و کار الکترونیکی|ایمیل مارکتینگ|سئو|مدیر کسب و کار الکترونیکی

روش های اندازه گیری اثربخشی بازاریابی پست الکترونیک:

نویسنده :مسعود معاونی
تاریخ:یکشنبه 11 مرداد 1394-08:15 ب.ظ

1- نرخ بازکردن ایمیل (open rate): تعداد پیام هایی که حقیقتا باز و مطالعه می شود، یک معیار کلی برای اندازه گیری میزان تمایل مخاطبین است و این یکی از مهم ترین معیارهایی است که برای اندازه گیری ایمیل استفاده می شود.

عدم گزینش ماهرانه موضوع یا هدلاینها می تواند سبب کاهش درصد ایمیل های گشوده شده گردد ضمنا اگر ناگهان وضعیت ایمیلهای دریافتی پس از ارسال یک ایمیل خاص افت کند، فرض بر بد بودن آن ایمیل خواهد بود دراین صورت باید سریع مسئله بررسی شود تا این افت ادامه پیدا نکند و سریع کلیه لینکهای ارسالی را با یک تست ، چک کنید یا اگر قولی قبلا به مخاطبین خود داده اید آن را عملی سازید.

(متوسط نرخ گشودن ایمیل ها(Open Rate)

استفاده از Autoresponder یکی از ابزارهای اندازه گیری نرخ ایمیل های مطالعه شده است ولی اگر به Autoresponder دسترسی ندارید یک عکس html ایجاد کنید و در ایمیل خود قرار دهید. در آن صورت به لاگهای سرور نگاه کنید تا ببینید چه تعداد از لینک ها باز شده است.

برای تعیین نرخ بازکردن ایمیل ها توسط ویزیتورها تعداد ایمل های مطالعه شده را به تعداد ایمیل های ارسالی تقسیم کنید که در حالت عادی این نرخ 40-35% خواهد بود البته شرکت هایی که عملکرد خوبی دارند و از فرایند double opt-in استفاده می کنند نرخشان به 50-45 درصد می رسد. نمودار فوق این درصد را در هنگام جذب مشتریان جدید و حفظ و نگهداری مشتریان فعلی در ربع سوم سال 2006 نشان می دهد.

درصد ایمیلهای گشوده شده = تعداد ایمیلهای گشوده شده / تعداد ایمیلهای ارسالی

2- نرخ کلیک درون ایمیل ها (Click through rate): به معنای تعداد افرادی است که روی یک لینک در پیام شما یا یک یا چندین لینک در درون خبرنامه شما کلیک می کنند و این معیار مناسبی برای اندازه گیری علاقه و فعالیت مخاطبین است. CTR به این دلیل مهم است که بدون آن شما نرخ conversion (درصدی از مشتریان که در روی سایت شما اقدام به انجام فعالیتی خاص مثل ارسال فرم خرید نموده اند) را به دست نخواهید آورد.

در حقیقت CTR به این دلیل مهم است که پیام خود را به یک مخاطب حقیقی یا حقوقی ارسال کرده اند؟ نوع ایمیلی که ارسال می کنید چیست؟ چطور این ایمیلها با مخاطبان شما مرتبط می شود؟ چند بار ایمیل می زنید؟ کافی است برای محاسبه این نرخ، تعداد کلیک ها را بر تعداد ایمیلهایی که گشوده شده تقسیم کنید. (متوسط نرخ CTR)

همچنین توجه داشته باشید که چند لینک را می خواهید در ایمیل خود قرار دهید. اگر محتوایی چون مقالات را عرضه می کنید کل مقاله را به نحوی در بدنه ایمیل خود قرار دهید که مشترک خبرنامه شما مستقیم به سایت شما لینک شود.

درصد کلیکهایی که در درون ایمیلها انجام می شود = تعداد کلیک ها / تعداد ایمیلهای گشوده شده

3- نرخ ایمیلهای برگشتی (Bounces email): به معنای این است که چه تعداد پیام به گیرندگان تحویل داده نشده است. مثل زمانی که پیام شما هرگز سرور را ترک نکرده و ایمیل سرور گیرنده در دسترس نبوده یا در شکل آسانترش، از ایمیل سرور گیرنده ها به دلایل گوناگونی برگشت خورده است. پس از اینکه یک مشتری چندین بار با این مسئله مواجه شد باید او را از لیست حذف کنید تا لیست شما پاک و تمیز باقی بماند.




نوع مطلب : ایمیل مارکتینگ 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo