تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - رفتار مصرف کنندگان
پنجشنبه 15 مرداد 1394  10:42 ب.ظ

در حال حاضر کانالهای بازاریابی مختلفی وجود دارد که از آن میان اینترنت جایگاه خاصی یافته و بیشترین انتظارات در زمینه اثرگذاری و پذیرش اینترنت توسط مشتریان، شکل گرفته است. قبل از اینترنت ، تکنولوژی اثر محدودی روی رفتار مصرف کنندگان داشته است. نقطه نظرات بسیاری پیرامون این مسئله هست که سطوح فعلی خرید آنلاین با مباحثی چون اعتماد و اطمینان ، پذیرش اینترنت، مباحث ملموس بودن و نبودن محصول و تکمیل سفارشات .. درگیر است. اما باید پرسید که آیا ما بدرستی درک کرده ایم که یک مشتری آنلاین چطور رفتار می کند؟


ادامه مطلب را حتما بخوانید
.
.
.
.
.


برخی محققان اعتقاد دارند که مصرف کنندگان به محیط هایی گرایش پیدا می کنند که بتوانند فرآیند گزینش و خرید محصول را برای آنها تسهیل کنند. حدود سی سال قبل (1973) McNeal به این قضیه اشاره کرده که خرید کردن در بسیاری شرایط، کار طاقت فرسایی است و پیش بینی کرده بود که در آینده نزدیک مصرف کنندگان به سمت کانال های جایگزین دیگری روی خواهند آورد تا از این مشکلات نامطبوع پرهیز کنند. بنابراین اینترنت یکی از ابزارهای کلیدی مصرف کنندگان postmodern محسوب می شود و به ما انگیزه کافی برای بررسی رفتار مصرف کنندگان آنلاین را خواهد داد. آیا مشتری آنلاین از مشتری معمولی متفاوت است؟ در حالیکه محققان اصرار دارند ثابت کنند خرید آنلاین از خرید در دنیای واقعی متفاوت است اما تفاهم چندانی در ارتباط با طبیعت یا وسعت این تفاوت ها ایجاد نشده است. اما هنگامی که مقایسه هایی میان رفتار مصرف کنندگان آنلاین و واقعی صورت می گیرد باید هوشیاری کافی را حفظ کنید چرا که این رویکرد براین فرض استوار است که فعالیت های مصرف کنندگان آنلاین از نظر معنا و مفهوم مشابه موارد واقعی آنهاست. مثلا مصرف کنندگان آنلاین متفاوت از مصرف کنندگان آفلاین، ممکن است یک تراکنش یا معامله را رها کنند. این به دلیل آگاهی آنها از ریسک های موجود و نگرشی است که نسبت به خرید آنلاین دارند ضمن اینکه آنها هرگز نمی خواهند که یک معامله یا تراکنش را در اولین وهله تکمیل کنند. سهولت و گمنامی که یک مصرف کننده می تواند در دنیای آنلاین داشته باشد و به دنبال آن رها کردن راحت یک سبد خرید آنلاین، از رها کردن یک چرخ دستی خرید در میان یک سوپرمارکت شلوغ متفاوت است.


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی – ۵..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی4..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی3..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیک2..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سئوالات دوره آموزش مدیر کسب و کار الکترونیکی1..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات مرکز ارم دوره مدیر کسب و کار الکترونیک..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

تعریف تجارت الكترونیك..........دوشنبه 16 شهریور 1394

تعریف كار آفرینی..........دوشنبه 16 شهریور 1394

شش استراتژی همسوسازی کسب و کار و فناوری اطلاعات..........دوشنبه 16 شهریور 1394

BluePromote Services..........جمعه 6 شهریور 1394

Critical Things Great Leaders Do Differently..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

مساله بیكاری..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

نقش تجارت الكترونیك بر كارآفرینی..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چگونه می توانیم اعتماد را درون تیم تزریق کنیم؟..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چند اشتباه رایج در مکالمات فروش..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

همه پستها