تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - مهارت‌های فنی كارآفرینی عبارتند از:

آموزش حرفه ای کسب و کار الکترونیکی|ایمیل مارکتینگ|سئو|مدیر کسب و کار الکترونیکی

مهارت‌های فنی كارآفرینی عبارتند از:

نویسنده :مسعود معاونی
تاریخ:چهارشنبه 21 مرداد 1394-11:32 ب.ظ

. مهارت‌های نوشتاری _ مهارت نوشتاری، فعالیت یا هنر تنظیم كلمات و حروف بر روی كاغذ، چوب و یا هر چیز دیگر با هدف ثبت افكار و به منظور برقراری ارتباط با دیگران است. این نوع ارتباط با علائم مشهود و نمایان نوشته و یا چاپ شده صورت می‌گیرد.
2. ارتباطات شفاهی یا ارتباطات كلامی _ ارتباط عبارت است از فرآیند انتقال و تبادل اندیشه‌ها، احساسات و عقاید دو نفر یا بیشتر با استفاده از علائم و نمادهای مناسب به منظور تأثیر، كنترل و هدایت دیگران. وقتی در جریان ارتباط، پیام‌ها به صورت رمزهای كلامی و یا شفاهی انتقال یابند، آن ارتباط را ارتباط شفاهی گویند، مانند بحث و گفتگوی فرد با فرد یا فرد با گروهی دیگر.
3. نظارت یا ارزیابی محیط - سیستم نظارت و ارزیابی محیط را كاوتس1به این صورت تعریف می‌كند:
- آشنایی با روند جریان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فنی و حوادث مهم داخل سازمان یا شركت.
- مشخص كردن خطرات بالقوه و فرصت‌ها و تغییراتی كه آن خطرات به طور ضمنی بیان می‌كنند.
موارد بالا، باعث درك وضعیت آینده توسط مدیران و كاركنان شده، به سازمان در تعیین استراتژی‌هایش یاری می‌رساند.
4. مدیریت كسب و كار
5. تكنولوژی . تكنولوژی مجموعه‌ای از سخت افزار و نرم افزار است كه باید به شكل مناسبی تركیب شود تا تولید كالا و خدمات امكان پذیر گردد. اجزای تكنولوژی عبارت است از:
- تجهیزات، ماشین آلات و ابزار
- مهارت و تجربة انسانی
- داده‌ها و دانش، فنون، روش‌ها و فرآیندها
- سازمان و مدیریت
در عمل، تركیبات متفاوتی از اجزای مذكور تكنولوژی، یك كسب و كار را شكل می‌دهد.
یكی از تصمیمات مهم كارآفرینان در ایجاد كسب و كار، انتخاب مناسب است. در این تصمیم، كارآفرین باید تركیب مناسبی از اجزای فوق را به كار گیرد تا در راه اندازی و توسعه كسب و كار جدید، موفق باشد.
6. مهارت میان فردی. مهارت میان فردی به توانایی شخص در داشتن رفتاری اثربخش و كارآمد با افراد دخیل در تولید برای رسیدن به اهداف سازمان گفته می‌شود.
7. مهارت شنیداری  یك كارآفرین به عنوان صاحب یك كسب و كار باید گوش دادن به حرف‌های دیگران را یاد بگیرد چرا كه اطلاعات حاصل از آن بسیار مهم است. او باید این كار را به شكل مؤثر انجام دهد زیرا گوش دادن مؤثر كاری فعال است تا منفعل. در گوش دادن منفعل شخص مثل یك ضبط‌صوت عمل كرده و تنها به جذب اطلاعات داده شده می‌پردازد. اما در گوش دادن فعال فرد باید كوشش كند تا به جای شنیدن آنچه كه خود دوست دارد از كلام گوینده بهره‌مند شود و منظور اصلی او را از گفته‌هایش بفهمد. او باید همه كارهای لازم را به منظور دریافت معنا و مفهوم مورد نظر گوینده انجام دهد.
8. توانایی سازماندهی _ توانایی سازماندهی مستلزم آن است كه منابع (افراد، سرمایه و تجهیزات) به مؤثرترین شیوه برای حصول هدف‌ها فراهم شود. بنابراین سازماندهی شامل تركیب و یگانه سازی منابع است.
9. ایجاد شبكه‌های مدیریت (مدیریت مشاركتی)_ مدیریت مشاركتی فلسفه‌ای است كه ایجاب می‌كند تصمیم گیری سازمانی چنان صورت گیرد كه اطلاعات و درون داده‌ها و مسئولیت به پایین‌ترین رده مربوط به آن واگذار گردد. به طور خلاصه مدیریت مشاركتی به معنای درگیركردن كاركنان در فرآیند تصمیم گیری است.
10.  مربی گری_ تعاریف زیادی از مربی گری شده است. بعضی معتقدند مربی گری فقط آموزش دادن چیزی به دیگران است و بر جنبة آموزشی آن تأكید دارند؛ بعضی دیگر معتقدند كه مربیگری یادگیری را تسهیل می‌كند. از دیدگاه جان وایت مور مربی گری شكوفا ساختن ویژگی‌های بالقوه افراد است و كمك می‌كند كه موفقیتشان به حداكثر برسد. مربیگری، مهارتی است كه از آن برای افزایش موفقیت افراد در تیم استفاده می‌شود. همچنین مربی كسی است كه افراد را به سوی پیشرفت برانگیخته، راهنمایی و هدایت می‌كند.
با توجه به آنچه ذكر شد، كارآفرین باید نقش مربی را برای افراد تیم و گروه خود بازی كند. گروه یا تیم ممكن است جمعی از افراد باشد كه برای كسب و كار آن‌ها را گرد هم می‌آوریم.
11. بازیگر و ایفاكنندة نقش در تیم _ مهارت‌های تیم سازی برای كارآفرینان امری ضروری است. كارآفرینان به توسعه و تقویت نگرش مثبت همچنین اتخاذ روش‌هایی سازمان یافته در رهبری نیاز دارند تا بتوانند تیم منسجمی ایجاد نمایند كه همه كاركنان نسبت به اهداف مشترك، برانگیخته شوند و خود نیز باید به عنوان عضوی از تیم و همراه با دیگر كاركنان در تیم فعالیت كنند. كارآفرینانی كه این مهارت را به كار می‌برند از موفقیت بیشتری برخوردار می‌گردند و در نتیجه محیط كاری آن‌ها كاراتر خواهد شد.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo