تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی|کسب و کار الکترونیک - جمع آوری اطلاعات سمت مشتری
یکشنبه 25 مرداد 1394  10:19 ب.ظ



جمع آوری اطلاعات سمت مشتری

جمع آوری در سمت مشتری می تواند با استفاده از یک عامل راه دور مانند JavaScript یا Java applet و یا با تغییر کد منبع یک مرورگر موجود به منظور بهبود قابلیت های جمع آوری داده پیاده سازی شود. پیاده سازی روش های سمت مشتری به همکاری کاربر چه در فعال کردن JavaScript و Java applet و چه در استفاده ی داوطلبانه از مرورگر تغییریافته نیاز دارد. جمع آوری در سمت مشتری این مزیت را دارد که می تواند صفحات وب کش شده را نیز جمع آوری کند، صرف نظر از این که کش کردن در سمت سرور، سمت مشتری و یا در سرورهای پروکسی انجام شود. بدون دخالت سرورهای پروکسی، آدرس IP یکتا است. این امر مشکلات تشخیص جلسه  را حل خواهد کرد. با این وجود Java applet ها در تعیین زمان واقعی مشاهده ی یک صفحه نسبت به ثبت های وب سرور بدتر عمل می کنند. همچنین استفاده از آن ها ممکن است سربار اضافی در مشاهده ی صفحه خصوصا زمانی که این عامل ها برای اولین بار در کامپیوتر کاربر بارگذاری می شوند ایجاد کند.

یک مرورگر تغییریافته نیز می تواند جمع آوری سمت مشتری را پیاده سازی کند. مزیت آن توانایی اش در جمع آوری داده هایی در مورد رفتار کاربر در وب سایت های گوناگون است. مشکل ترین بخش استفاده از این روش متقاعد کردن کاربر برای استفاده از این مرورگر برای فعالیت های روزمره خود است. این امر می تواند از طریق ارائه ی مشوق هایی به کاربر انجام شود، مشابه شرکت هایی که به کاربران برای کلیک بر روی تبلیغاتشان هنگام گشت و گذار در اینترنت پاداش می دهند.

داده ­های محتوا

داده­های محتوا در یک وب سایت مجموعه اشیاء و ارتباطاتی است که به کاربر تحویل داده میشود. قسمت عمده­ی آن را ترکیبی از منابع متنی و تصویری تشکیل می­دهد. منابع داده­ای که برای تحویل یا تولید این داده ها استفاده می­شوند شامل صفحات ایستای HTML و XML، تصاویر، کلیپ های ویدیویی، فایل های صوتی، قسمت هایی از صفحات که بصورت پویا از اسکریپت ها یا سایر برنامه ها تولید می­شوند و مجموعه رکوردهای تولید شده از پایگاه های داده می­باشند. محتوای سایت همچنین شامل معنا یا متاداده­ی ساختاری تعبیه شده در سایت یا صفحات میباشد مانند کلمات کلیدی توصیفگر، ویژگی­های مستندات، تگ های معنایی یا متغیرهای HTTP.

سرانجام واژگان شناختی دامنه­ی مربوطه برای سایت نیز به عنوان بخشی از داده­های محتوا بکار می­رود. واژگان شناختی دامنه ممکن است بصورت ضمنی از سایت بدست آید و یا می­تواند بصورت صریح وجود داشته باشد. نمایش صریح واژگان شناختی دامنه می­تواند شامل سلسله مراتب مفاهیم موجود در صفحات وب باشد مانند دسته­بندی های محصولات، سلسله مراتب ساختاری که با ساختار فایل و پوشه­ی موجود در محتوای سایت نمایش داده شده اند، نمایش صریح محتوای معنایی و ارتباطات از طریق زبان های واژگان شناختی مانند RDF و یا حتی شمای پایگاه های داده.


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی – ۵..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی4..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

سوالات آموزش کسب و کار الکترونیکی3..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات آموزش کسب و کار الکترونیک2..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سئوالات دوره آموزش مدیر کسب و کار الکترونیکی1..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

نمونه سوالات مرکز ارم دوره مدیر کسب و کار الکترونیک..........چهارشنبه 18 شهریور 1394

تعریف تجارت الكترونیك..........دوشنبه 16 شهریور 1394

تعریف كار آفرینی..........دوشنبه 16 شهریور 1394

شش استراتژی همسوسازی کسب و کار و فناوری اطلاعات..........دوشنبه 16 شهریور 1394

BluePromote Services..........جمعه 6 شهریور 1394

Critical Things Great Leaders Do Differently..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

مساله بیكاری..........پنجشنبه 5 شهریور 1394

نقش تجارت الكترونیك بر كارآفرینی..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چگونه می توانیم اعتماد را درون تیم تزریق کنیم؟..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

چند اشتباه رایج در مکالمات فروش..........چهارشنبه 4 شهریور 1394

همه پستها